Tri-tò Brass Ensemble – Clàssica a Horta-Guinardó

Divendres 26 de maig amb entrada lliure

Arribem al XVIII  Clàssica d’Horta-Guinardó
Els secrets de la tonalitat. Per què ens emociona la música? Probablement, aquest és un misteri irresoluble al que mai podrem donar una resposta completa, en part, perquè hi influeixen tant factors musicals, socials i culturals com elements pròpiament subjectius. Alguns teòrics de la música però, han cregut trobar la clau d’aquest efecte quasi màgic i inexplicable de la música per commoure’ns en la tonalitat/modalitat. Per què un compositor tria crear una obra en Fa major i no en Do menor? Al llarg de la història de la música aquest ha estat un debat de certa presència, no només en l’entorn musical, sinó també en l’àmbit filosòfic. Plató i les seves teories sobre els modes grecs; Descartes i la “Teoria dels afectes” o Rousseau amb l’esperit enciclopedista de catalogar les emocions que generava cada tonalitat, han estat alguns del intents d’explorar possibles respostes a aquesta pregunta de resolució insondable.

Els concerts d’aquest cicle reflexionen sobre relacions concretes de la tonalitat i les característiques i connotacions psicològiques, emocionals i simbòliques que se li atribueixen.
CLASSICA 2017

A les 19 h LA TONALITAT I LES BANDES SONORES
Concert Amateur de la Orquestra Simfònica de l’escola de música Tri-tò

A les 19,15 h 8 TONALITATS, 10 EMOCIONS

TRI-TÒ BRASS ENSEMBLE
Susana Marco, Ignacio Jiménez, Sebastià Rio, Jordi Gómez i Miquel Arrué.
Tri-Tò Brass Ensemble

Tri-Tò Brass Ensemble es va formar l’any 2013 per tal de difondre el repertori cambrístic escrit per a aquest tipus d’agrupació. Des de la seva creació, aquesta agrupació s’ha interessat per la interpretació i difusió del més variat repertori musical, treballant autors
de totes les èpoques i estils, interpretant adaptacions i obres originals per a quintet de metalls.
Aquest concert analitzarà les emocions de la tonalitat a través de les sensacions que es generen en anar afegint sostinguts i bemolls a les escales. Des de la primera peça
fins a la 10, fem un recorregut per totes les tonalitats des de 0 alteracions fins a 7 bemolls. Cada peça serà l’excusa per explicar el caràcter o sentiment que ens produeix cada
tonalitat. Amb les últimes peces, expliquem com 2 obres, estant al mateix to, transmeten caràcters molt diferents.
Carnaval dels animals,marxa del lleó. La m  – C. Saint Saens

Fragment del 3r moviment dels “Three episodes”. Fa M – Alan Harniess

Fragment del 3r moviment dels “Three episodes”. La b M – Alan Harniess

Fragment del 1r moviment del “1r Quintet de metalls”. Si b m – Victor Ewald

Fragment del 2n moviment del “1r Quintet de metalls”. Sol b M – Victor Ewald

Fragment del 2n moviment dels “Three episodes”. La b M –  Alan Harniess

Carnaval dels animals, tortugues. Si b M – C. Saint Saens

Fragment del 1r moviment dels “Three episodes”. Si b M – Alan Harniess

Carnaval dels animals, elefants. Mi b M – C. Saint Saens

Amparito Roca (Pasodoble). Do m – Jaime Teixidor

 

Consulta la resta de concerts a aquest enllaç.